2013. március 21.

Ibolyák jégkockába zárva

 
Tudtátok, hogy az ibolyát meg lehet enni? Nos, nekem ez teljesen új felismerés volt, pedig nem mondhatnám, hogy ritka növény errefelé, vagy hogy keveset láttam. Kiskoromban minden nap, amikor tavasszal átgyalogoltam a mamámhoz az egyébként 5 perces utat semmi perc alatt kiegészítettem fél órára, hogy a járda mentén növekedő kis lila virágokat csinos csokorba szedhessem és aztán boldogan átnyújthassam a mamámnak. Nos, a mai napon ugyanezt tettem. Elmentem sétálni és összegyűjtöttem egy csokorra valót a drága illatos ibolyákból, majd jégbe zártam őket.

Bizony, ezek az ibolyák italt hűtenek mostantól. Azt mondják, hogy az illatuk miatt is kifejezetten jó gasztronómiai élményben lehet része annak, aki megeszi őket. Én ugyan csak díszítésnek használtam most, de a bátrabbak meg is kóstolhatják. Nincs semmi nehézség az elkészítésében, bármilyen tavaszi napra jó, nem kell annak ünnepnek lennie. Viszont érdekes választás és sokkal szebbé teszi az italokat. 

Az elkészítése a következő: végy egy csokor ibolyát, mosd meg őket alaposan, majd szedd le a fejüket és módszeresen rakj 2-3 darabot egy jégkockatartóba. Töltsd fel vízzel (én egyszer felforraltam előtte, hogy ne legyen olyan zavaros a jég, mikor kiveszem, de nem nagyon jött be) és tedd a fagyasztóba 2-3 órára. Kész.

Kipróbálnátok?


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése