2012. augusztus 5.

Sweetness: Peziland álomvilágba varázsolt engem

 
Az az igazság, hogy rengeteg olyan kézműves van facebookon, akinek pályafutását nyomon követem valamilyen okból kifolyólag. Mindig ámulok és bámulok, hogy milyen tehetséges emberek vannak, mennyire kreatívak. Az esetek többségében úgy gondolom, hogy pénzt is áldoznék rá, hogy megkaparinthassam egy-egy munkájukat, de végül (mert ennyire 'spórolós-gondolkodó vásárló' típus vagyok), sose lesz belőle semmi.
Most viszont eljött a változás ideje. Vásároltam, és a mai poszt főszereplője az az alkotó, kinek a művei olyan nagy hatással voltak rám, hogy ezt a lépést megtegyem. Meglátjátok, hogy miért.
Sokan ismeritek talán, de remélem, mostantól kezdve ennél is többen fogjátok. Egyszerűen azért, mert megérdemli.
A PeZilandről lesz ma szó. Elöljáróban annyit szeretnék még nektek felvillantani, hogy a blogban megjelent alkotásai nem tükrözik teljes mértékben azt a sokszínűséget, amiről valójában szó van: egyszerűen csak azért döntöttem úgy, hogy ennyi kép is elég lesz (és többnyire csak a romantikusabb alkotásai), hogy ti magatok fedezhessétek fel saját stílusotokat akkor, amikor ellátogattok PeZilandbe. Amiket itt láttok, az az én szívem PeZilandje, de a tiétek, biztos, hogy másképp fest majd. :) Főleg, hogy nem csak egyfajta ékszert készít egyfajta alapanyagból: 'Nekem az a védjegyem, hogy nincs védjegyem. :) Mindenkitől azt a jelzést kapom vissza, hogy hiába teljesen más témában alkotódnak az ékszereim teljesen más alapanyagokból, megismerik őket. A legtöbben ugye egy stílusban készítik az munkáikat, de én erre képtelen vagyok, annyi jó téma és alapanyag van!'
Tehát, fogadjátok épp olyan nagy szeretettel Petrát, amilyen nagy szeretettel és odaadással készíti ő is ékszereit.
Petra eredeti szakmája virágkötő-berendező, de már gyerekkora óta inkább az ékszerkészítés állt hozzá közelebb: 'Kiskorom óta rajzolok, festek, képeslapokat csinálok, szóval minden ami kreativitás. Az ékszerek mindig is vonzottak, imádtam anyával vásárokba járni és órákig nézelődtem egy standnál. 13 évesen már gondolkodtam, hogy ötvös szeretnék lenni.'
Főhősünk élete viszont nem úgy alakult, hogy ezt a szakmát tudta volna választani, de nem is baj. A lényeg, hogy végül megtalálta újra azt az utat, amit járni szeretett volna. 
'A virágkötészet után kimentem Hollandiába, ott éltem két évig és ott kint kezdtem el csinálni az ékszerezést. Létre hoztam a facebookos oldalam lesz ami lesz alapon. Ez kb másfél éve volt, azóta voltam vásárokban, rengeteg klassz emberrel, alkotóval ismerkedtem meg és igyekszem folyamatosan tanulni és fejlődni.'
És hogy mi inspirálja? Be kell vallanom, hogy erre voltam a legkíváncsibb. Két barátnőjét említi -  Laposa Kitty designert, és Kovács Vadrí ékszerkészítőt. Rajtuk kívül pedig így nyilatkozik: 'Az ihlet egyébként bárhonnan jöhet, sokszor fordul elő, hogy egy képre nézek rá és akkor jut eszembe valami, vagy egy másik ékszert látva kap el a lendület, de valamikor egy egy tárgy is kihoz belőlem olyan dolgokat, amik korábban eszembe se jutottak volna.'

Látjátok már, hogy mi történt itt? Mi történt velem? Remélem, most már ti is érzitek, és megtaláljátok saját PeZilandeteket!


Keep Calm and Travel On:

Ha tetszett a bejegyzés, oszd meg a barátaiddal is!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése